zondag 24 maart 2013

Een op de drie medewerkers kan HR-zaken online regelen

Uit onderzoek van Raet is gebleken dat ruim een op de drie van de Nederlandse organisaties de managers en de medewerkers toegang verlenen tot hun eigen HR-processen via E-HRM.
Bijvoorbeeld voor het aanvragen van verlof, indienen van declaraties, doorgeven van roosterwijzigingen en raadplegen van de digitale loonstrook.
Klik hier om verder dit artikel te lezen.


Mijn visie:
In dit artikel staat dat zowel de managers als de medewerkers dankzij e-HRM de HR-gegevens online kunnen benaderen ook via bijvoorbeeld hun smartphone of tablet.
Mijn mening hierover is dat de organisatie dit op een goede manier aanpakt, want zowel de werkgever als de werknemer heeft er profijt van, want het bespaart geld, denk bijvoorbeeld aan het papier. Ook bespaart het geld, want dit hoeft dan niet meer digitaal worden ingevoerd en zal de loonsalaris dalen.
De voordelen van de medewerkers is dat zij wanneer ze willen en overal hun gegevens bekijken en invoeren of aanpassen en het is ook makkelijker.

Zelfroosteren in opkomst
Ik ben het niet mee eens wat Cees van den Heijkant zegt, want vind het niet verstandig dat de medewerkers zelf het rooster kunnen aanpassen, dit kan naar mijn mening alleen met goedkeuring van de werkgever.  Ik vind dat de werkgever dit zelf moet organiseren en in eigen handen nemen. De medewerkers kunnen bijvoorbeeld wel hun beschikbaarheid van dagen/uren doorgeven aan de werkgever.


Wat is jouw mening hierover? Laat het me weten door hieronder te reageren.


Bron: Redactie P&Oactueel (18-03-2013). Een op de drie medewerkers kan HR-zaken online regelen. Geraadpleegd op 24 maart 2013,  http://www.penoactueel.nl/HR-Strategie/Algemeen/2013/3/Een-op-de-drie-medewerkers-kan-HR-zaken-online-regelen-1204361W/

Geen opmerkingen: